Waar ?

Wat denk je ervan om eens wat tijd te nemen voor jezelf ? Eén of meer ontspannende wandelingen in de natuur (park, bos, natuurgebied), of mogelijk zelfs enkele dagen uitwaaien in de bergen of aan zee. Afstand nemen, daar gaat het om. En ondertussen een helder zicht krijgen waar jouw schoen wringt.

De natuur: een ideale plek voor coaching


Buiten in de frisse lucht kom je letterlijk en figuurlijk in beweging. Je krijgt nieuwe ideeën want de natuur brengt rust en inspiratie. Die natuurlijke omgeving is ook voor mij een belangrijke inspiratiebron. Er zijn immers veel metaforen te zien waardoor je een beter inzicht krijgt. Voor mij een ideale plek voor coaching.

Twijfel je nog ? Dan geef ik je graag nog enkele bijkomende voordelen van wandelcoaching.

  • Wandelen creeërt fysieke en psychische afstand tussen jezelf en de stress-veroorzakende omgeving.
  • Wandelen biedt je de kans om jouw hoofd leeg te maken, ver weg van de stressoren.
  • Veel mensen dragen stress met zich mee en spannen hun spieren op. Door te wandelen maak je de knopen los en zet je jouw spieren aan het werk.
  • Onder stress hebben we de neiging om enkel te zien wat er vlak voor ons ligt. De breedte van onze visie versmalt omdat we enkel naar de enge stress gerelateerde zaken kijken. Wanneer we wandelen moedig ik je aan om ook omhoog en buiten het kader te kijken !
  • Wordt fysiek fitter.
  • Verlaag jouw bloeddruk alsook het riscio op hartziektes, vaak veroorzaakt door stress.